Βιβλία και βιβλιοδεσίες

targets-tl
targets-tr
grayscale

Να σας τα πούμε;
Με τα ωραιότερα 8σελιδα & 16σελιδα των εκδόσεων Μπιλιέτο – Βασίλης Δημητράκος
Καλη χρονιά!

colourscale

Οι Εκδόσεις Μάρτης – Παιδικό βιβλίο ανεβάζουν τον πήχη!

Κατασκευή φυσαρμόνικας με ανάπτυγμα 2,70 μέτρων (χαρτί bristol 300 γρ.) και χάρτινη θήκη (χαρτί superfine 350 γρ.).

Πάνος Καρνέζης

Mε το πέρασμά του από το τυπογραφείο μας στα χρόνια της κρίσης, άφησε το αποτύπωμά του και οι καλαίσθητες εκδόσεις του κοσμούν το αρχείο της βιβλιοθήκης μας!
Διακρίνεται η χαρακτηριστική σειρά των εξωφύλλων με το μεράκι του για την απόλυτη ακρίβεια, τάξη και ομοιομορφία τους.

Περδικάκι το αυτοφυές.

Η Gallonia Gallagher συναντάει το φυτό αυτό, σε επίσκεψη αρχαιολογικών χώρων, γοητεύεται και αρχίζει 5χρονη έρευνα (2013-2018). Το κυνηγάει παντού σε όλη την Αθήνα μέχρι και στις ρωγμές των πεζοδρομίων της. Καταγράφει με εμμονή, για αυτό το αυτοφυές και ταπεινό φυτό και γεννιέται η ανθολογία της, σε αυτοέκδοση.

Μας γοήτευσε και εμάς!

Σαββατογεννημένη.

Ο μύθος της Μαλβίνας ξαναζεί στη δεύτερη έκδοσή του από την LIFO Βιβλία με τα χαρακτηριστικά αξάκριστα περιθώρια των εξωφύλλων τους.
Σχεδιασμός βιβλίου: Γιάννης Καρλόπουλος

Ένα σκληρόδετο κόμικ για το Thessaloniki International Film Festival – ENG
Από τον Νάνι Μορέτι στον Θόδωρο Αγγελόπουλο, αγαπημένοι κινηματογραφιστές και ηθοποιοί κάνουν την εμφάνισή τους (μέσα από τα καρέ του κόμικ) στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, αλλά και στους χώρους του Φεστιβάλ.
Μια ερωτική ιστορία που μιλά ταυτόχρονα για σινεμά, τέχνη, αλλά και για την ίδια τη ζωή.

Comic artists: Γιώργος Γούσης, Παναγιώτης Πανταζής και Γεωργία Ζάχαρη
Γραφιστικός σχεδιασμός: Αφροδίτη Σπυροπούλου

Ολοκληρώθηκε η εκτύπωση για την έκθεση:
“Από το κτίριο στην κοινότητα: Ιωάννης Δεσποτόπουλος”
που παρουσιάζει το Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με το Ωδείον Αθηνών – Athens Conservatoire και το The Benaki Museum
Σχεδιασμός: MNP Athens
Χαρτιά Περράκης: munken print cream

Ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Aπόσπασμα από συνέντευξη:

το “Οταν ο ήλιος πάει για ύπνο” αποτελεί την πρώτη ελληνική εκδοτική προσπάθεια δημιουργίας μιας κονσερτίνας, που γεννήθηκε μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Κείμενο, εικονογράφηση και τυπογραφία συνθέτουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, ένα βιβλίο πραγματικό όνειρο.

Για την έκδοση αυτή και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι δημιουργοί τους μιλήσαμε με τις εκδόσεις Μάρτης και τον εικαστικό Γιάννη Γκανά και θέσαμε τις ερωτήσεις μας για να μάθουμε περισσότερα για το πώς το βιβλίο αυτό έφτασε από μια ιδέα να γίνει αντικείμενο Τέχνης.

Είναι η πρώτη φορά που ένας ελληνικός εκδοτικός οίκος κυκλοφορεί ένα βιβλίο-ακορντεόν με παραγωγή εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συναντήσατε και με ποιον τρόπο τις ξεπεράσατε;

Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν ελάχιστα παιδικά βιβλία-ακορντεόν στην ελληνική αγορά. Τα τελευταία χρόνια από τον Μάρτη κυκλοφόρησε το Είναι καλό να έχεις ένα παπάκι της Ισόλ, όπως και τα “κάθετα” βιβλία της Κλεά Ντιντονέ που κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις ΚΟΚΚΙΝΟ. Και στις δυο αυτές περιπτώσεις, η παραγωγή έγινε στο εξωτερικό, συνεπώς το τεχνικό κομμάτι ήταν λίγο πολύ λυμένο. Στις καλλιτεχνικές εκδόσεις βέβαια υπάρχει πληθώρα βιβλίων-ακορντεόν, τα οποία έχουν παραχθεί κατά κύριο λόγο από καλλιτεχνικά βιβλιοδετεία σε μικρά τιράζ. Το στοίχημα για εμάς στο συγκεκριμένο βιβλίο ήταν να καταφέρουμε να παράξουμε μέσα από βιομηχανικές διαδικασίες και χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα, ένα δύσκολο βιβλίο σε μεγάλο αριθμό αντιτύπων στο χαμηλότερο δυνατό κόστος, ώστε να μπορεί να φτάσει στα χέρια των αναγνωστών σε μια λογική τιμή. Συνεργαστήκαμε στενά με την Ίριδα και την Αργυρώ, που μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους, ώστε να οριστικοποιήσουμε την τελική φόρμα εξετάζοντας διάφορα σενάρια μέχρι να καταλήξουμε. Παράλληλα, είχαμε στο πλευρό μας τους τυπογράφους μας Κώστα Πλέτσα και Ζωή Κάρδαρη που, με την πολυεπίπεδη εμπειρία τους σε συμβατικά αλλά και σε πολύ εξειδικευμένα βιβλία, μας συμβούλεψαν και βρήκαμε τις λύσεις για να έχουμε τελικά στα χέρια μας αυτό το βιβλίο.

Εδώ στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης απόψε στις 8.00μμ

ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ Ο ΔΕΙΞΑΣ υπογράφει όπως ο Φειδίας
στην Κοίμηση της Θεοτόκου
ή
ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΡΗΣ ΕΠΟΙΕΙ στο μαρτύριο του Αγίου Μαυρίκιου με σύμβολο το φίδι να γλιστράει με την υπογραφή του

Ανεκτίμητη η αξία του συλλογικού βιβλίου της επιμελήτριας ιστορικού τέχνης
Δρ. Ιάνθης Ασημακοπούλου

Αρχιτεκτονικος σχεδιασμός: Fiore Architects

Το Good Design Awards από το 1950 βραβεύει τους καλύτερους σχεδιαστές στο industrial design ανά τον κόσμο!

O κατάλογος με τους νικητές για το 2019 είναι έτοιμος και διατίθεται από Metropolitan Arts Press

Σχεδιασμός: Meandyou communication design

*πιάνουν φωτιά* οι μηχανές μας για την 6η ATHENS BIENNALE , που μας παρουσιάζεται με τον όρο ΑΝΤΙ- την Παρασκευή 26/10.

Στην Ρωμαϊκή Αγορά & στο Φετιχέ Τζαμί  παρουσιάστηκε τέλος Νοεμβρίου 2017 ο πολυτελής κατάλογος της έκθεσης «VANITY-Ιστορίες κοσμημάτων από τις Κυκλάδες» (με πρωτοβουλία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων) & η οποία στο εξής θα “ταξιδεύει” σ’ όλον τον κόσμο, μέσω της πρωτότυπης έντυπης έκδοσης. Tα στοιχεία της έκδοσης: -ένας τόμος σκληρόδετος με ανοιχτή ράχη τοποθετημένη στην αντίθετη κλασσική θέση, ο οποίος περικλείει δύο βιβλία που κατά το ξεφύλλισμά τους ανοίγουν αριστερόστροφα &  δεξιόστροφα. -θήκη με 12 μονόφυλλα νέων εικαστικών-δημιουργών όπου τα έργα τους εμπνέονται από τα κυκλαδικά κοσμήματα. -όλα περιλαμβάνονται  σε κουτί ανοικτό, λαμιναρισμένο με χαρτί καθρέφτη & περασμένο από λευκή πάστα γραμμάτων. Διάρκεια υλοποίησης έργου:6 μήνες Γραφιστικός σχεδιασμός: www.about.com.gr.

Για τις ανάγκες της κινηματογραφικής ταινίας δημιουργήθηκε αυτή η ιδιαίτερη κατασκευή βιβλίου «THECAPSULE» -σε δυο σώματα ενοποιημένο- όπου κλείνει και ανοίγει αριστερόστροφα και δεξιόστροφα μέχρι την επαναφορά του στην αρχική του μορφή. Πρέπει να ολοκληρωθεί ο κύκλος της διαδικασίας κλεισίματος και ανοίγματος όπου κάθε πλάνο της ταινίας αναφέρεται σε συγκεκριμένες θέσεις. Ιδιαίτερη έμπνευση του δημιουργού του Βασίλη Μαρματάκη!

Τα περιοδικά της documenta 14. περιόδου εξερεύνησης 2014-2015

Ο σπουδαστής Τάσος Βαρυπάτης, στα πλαίσια ερευνητικής εργασίας του προπτυχιακού προγράμματος γραφιστικής του Κολλεγίου «ΑΚΤΟ» καταθέτει τη δική του οπτική με ένα τυπογραφικό αφιέρωμα. Εξηγεί αναλυτικά, πως η τυπογραφία δεν αποτελεί απλά την οπτικοποίηση ενός ήχου ή φθόγγου, αντιθέτως φαίνεται να έχει τη δικιά της φωνή και προσωπικότητα. Στην παρούσα ερευνητική εξετάζονται διεξοδικά οι τυπογραφικοί συσχετισμοί του τυπογραφικού μηνύματος και η επιρροή που έχουν στην ψυχολογία του αναγνώστη. (συγχαρητήρια από το τυπογραφείο) Χαρακτηριστικά εκτύπωσης: Βιβλιοδεσία: Ραφτό με γυμνή ράχη και μαύρo χρώμα κλωστής Χαρτί (σώμα): Curious matter goya 135gr, εξώφυλλο Curious matter goya 270gr Διαστάσεις: 15cm x 22cm, Εκτύπωση: τετράχρωμη, Σελίδες:104 εξώφυλλο & οπισθόφυλλο :4σέλιδο

Portfolio – Διπλωματική Εργασία 64 σελίδες σώμα σε χαρτί MUNKEN LYNX ROUGH -120gr+4 σελίδες εξώφυλλο RIVES DOT BRIGHT -250gr με λαμινάρισμα στο εσωτερικό του εξωφύλλου-οπισθοφύλλου με χαρτί Papago yellow. Ραμμένα 8σέλιδα στο χέρι από την Zoe Diakaki

Τεχνόπολη με εβδομαδιαίο ημερολόγιο 2018 σε έντυπη έκδοση 4 τευχών. 
Οι μήνες περνάνε και ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να “ξεφορτώνεται” τους μήνες που
πέρασαν. Μια αναστροφή της ιδέας του χρόνου που περνάει και μας “βαραίνει”. 
Ένα χρώμα για κάθε εποχή. Ένα τεύχος για κάθε εποχή. Τα τεύχη μπορούν να
χρησιμοποιηθούν και μεμονωμένα και σε τετράδα αφού συνοδεύονται από μαύρο λάστιχο
 3 εκατ. το οποίο τα συγκρατεί μαζί. Είναι στην ευχέρεια του χρήστη να αποφασίσει πως
θέλει να τα χρησιμοποιήσει. 
Η φράση “made in Greece” θέλει να τονίσει την χώρα δημιουργίας και κατασκευής.

Χαρτί εξωφύλλου: MANILA 285 γρ., διάφορα χρώματα με εκτύπωση: Θερμοτυπία χρυσό μελάνι
Χαρτί Σώματος: Γραφής χρωματιστά 90 γρ. Δέσιμο τευχών: καρφίτσα μαύρη. 
Δέσιμο τευχών μεταξύ τους: λάστιχο μαύρο 3 εκατ. 
Σχεδιασμός: Κατερίνα Αντωνάκη 
Φωτογράφοι: Γιώργος Βιτσαρόπουλος, Στέφανος Μασούρας.

Ζηλευτή έκδοση για την πιο ζηλευτή ιδιωτική βιβλιοθήκη:
BIBΛΙΟΘΗΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ & ΜΑΡΚΗΣΙΑΣ ΛΑΓΑΝΑ

40 χρόνια μοναχικής & μυστικιστικής πορείας χαρακτηρίζεται η συλλογή των βιβλίων από τον Γ. Λαγανά, ενώ στον Πρόλογο του βιβλίου περιγράφει την δική του ομηρική Οδύσσεια.
Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη γνώση & στον χρόνο από τον 15ο-20ο αιώνα με την τυπογραφική τέχνη σε 2.210 τίτλους – 2.832 τόμους, κατά τον επιμελητή της έκδοσης Δημήτρη Θάνα.
Ολοκληρώθηκε σε 8 χρόνια η καταγραφή του καταλόγου σε βιβλίο πανόδετο 744 σελίδων, σχήματος 22.5cm χ 30.5cm σε χαρτί munken pure 120gr.

Θα μοιραστούμε μαζί σας:

-απόψεις του *ψυχής ιατρείου* του Γ. Λαγανά
-την ύπαρξη ζωγραφικής στην πρόσθια ακμή βιβλίου , που δεν διακρίνεται όταν το βιβλίο είναι κλειστό και αποκαλύπτεται μόνο με την κατάλληλη καμπύλωση των φύλλων του βιβλίου. Συγκεκριμένα, ο Λόρδος Βύρων και η οικία όπου έζησε και πέθανε στο Μεσολόγγι! (παρατίθεται το βιβλίο με τα σχολιασμό του σελ.443)

Τον Δεκέμβριο 2017 ολοκληρώθηκε ο πρώτος τόμος από τα *ΑΠΑΝΤΑ* ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Σε χαρτί cream chamois 100 γραμμαρίων για λογαριασμό του *ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ* και της *ΣΤΕΓΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ* (480σελίδες σε 1000 αντίτυπα εκ των οποίων 200 αντίτυπα πανόδετα).
Ο σχεδιασμός και η τυπογραφική επιμέλεια έγιναν από τον ΑΙΜΙΛΙΟ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟ και διαβάστε την άποψή του για τα βιβλία του (εκδόσεις στιγμή):
να διαβάζονται το βράδυ και ει δυνατόν τις μεταμεσονύκτιες ώρες, με το πρόσωπο στον τοίχο.
Χρειάζονται απαραιτήτως: καθαρά χέρια, κοφτερός χαρτοκόπτης και χαμηλό φως.
Τον εξαναγκασμό αυτόν τον επιτυγχάνει με τα ευαίσθητα χαρτιά που χρησιμοποιεί στα εξώφυλλα, τα αξάκριστα φύλλα και το σαμουά χαρτί για το σώμα του βιβλίου.
Πρέπει–είναι το πιστεύω του-να ξαναβάλουμε την δυσκολία στη ζωή μας. Τρικλοποδιές στον εαυτό μας. Να κινητοποιήσουμε όλες τις αισθήσεις μας ,μήπως ξανακερδίσουμε και τις χαμένες: την αφή και την όσφρηση και γιατί όχι και τη γεύση.

Πλακέτα χαρακτηρίζει ο Γιάννης Κεφαλληνός, τα μικρά βιβλία, τα ιδιαίτερα φροντισμένα.
Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει το βιβλίο
«OSHO: Tο μικρό βιβλίο των σχέσεων»  των εκδόσεων Rebel με την καλλιτεχνική επιμέλεια του εκδότη Δ. Ανδρίκογλου.
Σχήμα: 8,7cm x 12,2cm
σελίδες: 144 έγχρωμες
Bιβλιοδεσία: Πανόδετο με εκτύπωση ασημοτυπίας σε εξώφυλλο-ράχη-οπισθόφυλλο και προστατεύεται με τετράχρωμη κουβερτούρα. Tο κεφαλάρι με τον σελιδοδείκτη είναι οι τελευταίες πινελιές του. Αξιοσημείωτο της ιδιαίτερης φροντίδας του: πάντα η φυσική παρουσία του Δ. Ανδρίκογλου στο τυπογραφείο μας.

Χειροποίητη βιβλιοδεσία με δέρμα και πυρογραφία στο εξώφυλλο με μονόγραμμα
(βιβλίο βάπτισης)

Κουτιά επενδεδυμένα με δέρμα για την αρχειοθέτηση πολύτιμων χειρογράφων ή προσωπικών αντικειμένων

targets-bl
targets-br